Інтелектуальна гра
Позакласний захід з математики для учнів 7 класу
«Математичний морський бій»
Мета: Систематизувати вивчене з математики.
Розвивати логічне, самостійне, творче мислення
учнів, уміння аналізувати, робити висновки, сприяти розвитку системних знань.
Виховувати увагу, спостережливість, швидкість
реакції, вміння вболівати за команду, активність, винахідливість,
кмітливість, доброзичливість, виховувати науковий світогляд учнів; у процесі
підготовки до гри формувати навички самостійної роботи з літературою;
привчати учнів до виступів перед багато численною аудиторією.
|
|
Обладнання:Інтерактивна
дошка, діапроектор, гонг, секундомір, план-схема морського бою (на дошці й у
кожної команди заготовка), конверти з питаннями.
|
Хід заходу
І. Вступне
слово вчителя.
Доброго дня, дорогі друзі! Я рада вас вітати на
сьогоднішній грі «Морський бій», яка присвячена математиці. У класі ви бачите
багато висловів про математику відомих письменників, учених, поетів. Не всі ви
в майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в
техніці, і в повсякденному житті.
Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною
та нецікавою наукою сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.
Сьогодні ви зможете показати не тільки знання з
математики, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних
ситуацій. Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегливість,
впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть
отримати вам перемогу. Хай щастить!
1-й ведучий. Добрий день! Усі ви добре знаєте
гру «Морський бій» і вмієте грати в неї. Ось сьогодні ми з вами зіграємо разом.
2-й ведучий Але це не звичайний Морський бій. Ви будете не просто стріляти по квадратах і
намагатися потопити кораблі суперників, а будете відповідати на запитання з
математики і за правильну відповідь отримувати бали.
1-й ведучий. Ви бачите поле бою, розміром 7 × 7,
в якому по вертикалі написані цифри від 1 до 7, а по горизонталі букви
алфавіту.
Правила ведення
морського бою
1. У грі беруть участь дві команди:
_______________________, ________________________.
Команди по
черзі роблять постріли. Першою гру розпочинає так команда, капітан якої швидше числа
у порядку спадання від 21 до 1 у таблицях:
11
|
19
|
5
|
14
|
7
|
1
|
|
9
|
1
|
17
|
4
|
20
|
10
|
|
13
|
21
|
3
|
11
|
15
|
13
|
|
4
|
8
|
12
|
2
|
8
|
6
|
|
10
|
14
|
6
|
16
|
12
|
17
|
|
18
|
2
|
16
|
5
|
18
|
3
|
|
15
|
20
|
7
|
19
|
9
|
21
|
2. На полі розміщені: 4 – однопалубні
кораблі, 2 – буйки, 2 – міни, 2 – призи, 2 – острови.
3. Зробивши постріл, команда повинна
відповісти на запитання з відповідного предмета, що криється в цьому квадраті.
4. Якщо команда не дала правильної
відповіді, то суперники мають право відповісти на поставлене запитання. У разі правильної відповіді вони
отримують відповідну кількість балів.
Незалежно від того, якою є відповідь (правильною чи не правильною) команда
робить наступний постріл.



9. Зробивши постріл мимо корабля,
команда відповідає на запитання з відповідного предмета, що криється в цьому
квадраті та, за правильну відповідь, отримує 1 бал.
10.
Гра
закінчується тоді, коли відкриті всі квадрати бою.
11.
Перемагає та
команда, яка отримує більшу кількість балів.
12.
Підбиває
підсумки гри журі.
Морський бій
1. Жеребкування.
2.
числа у порядку спадання від 21 до 1 у таблицях:
11
|
19
|
5
|
14
|
7
|
1
|
|
9
|
1
|
17
|
4
|
20
|
10
|
|
13
|
21
|
3
|
11
|
15
|
13
|
|
4
|
8
|
12
|
2
|
8
|
6
|
|
10
|
14
|
6
|
16
|
12
|
17
|
|
18
|
2
|
16
|
5
|
18
|
3
|
|
15
|
20
|
7
|
19
|
9
|
21
|
3. Морський бій.
Команди мають на столах заготовки
поля бою. За допомогою мультимедійної презентації відтворюється поле бою. Після
того, як команда зробила постріл, ведучий відкриває відповідний квадратик,
оголошує результат пострілу, і
максимально можливу кількість балів за правильну відповідь і зачитує запитання
команді. Журі ведуть підрахунок балів
кожної команди.
Запитання
А1 1. Одне
яйце варять протягом 4 хв. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин
можна зварити 5 яєць?
А2. Летіла
група качок. Одна попереду, дві позаду; одна позаду і дві попереду; одна між
двома . Скільки летіло качок? 3
3.На даху 7
горобців. Кішка впіймала та з’їла одного. Скільки горобців залишилось?
4. Чому
дорівнює площа квадрата, сторона якого 7 см? 49
5.
В одній
кімнаті сидить жаба, яка кожну секунду подвоюється. Через 29 хвилин вона
заповнила пів кімнати. Через скільки секунд вона заповнить цілу кімнату? Через
1 секунду.
6. У кошику
лежать 5 яблук. Чи можна поділити їх порівну між 5 товаришами так, щоб одне
яблуко залишилося в кошику? Одному дають яблуко з кошиком.
7. Скільки
дільників має число 4? 3
8. Яку
частину години становить 20 хв? 1/3
9. Як
називається число, яке без остачі ділиться на 2?
10. Які
числа в минулому називли абсурдними несправжніми? Від’ємні
11. Як
називають прямі, що не перетинаються на площині? Паралельні
12. Автор
підручника з алгебри? Василь Кравчук,
Галина Янченко.
13. Назвіть
теорему Ознаку паралельності прямих.
14. Перекладіть
3 сірника так, щоб стріла поміняла свій напрямок на протилежний.
15. Трійка
коней пробігла 10 км. Скільки пробіг 1 кінь?
16. Миколка
дає друзям покататися на своєму велосипеді. За 1 плитку шоколаду він дозволяє
кататися 1,5 год, а за 2 цукерки — 0,5 год. Юрко дав Миколці 2 плитки шоколаду
і 4 цукерки. Скільки часу може кататися Юрко?
(4год.)
17. Два хлопчики зустрілися у вагоні потягу.
— Я завжди їду в п'ятому вагоні від хвоста потягу. — сказав Вітя.
— А я — у п'ятому від голови, — заявив Сергій.
Скільки вагонів було в потязі?
(9 вагонів.)
18. У перекладі з грецької мови це означає “ та, що поділяє навпіл ”. Про що йдеться?
(Про бісектрису.)
(4год.)
17. Два хлопчики зустрілися у вагоні потягу.
— Я завжди їду в п'ятому вагоні від хвоста потягу. — сказав Вітя.
— А я — у п'ятому від голови, — заявив Сергій.
Скільки вагонів було в потязі?
(9 вагонів.)
18. У перекладі з грецької мови це означає “ та, що поділяє навпіл ”. Про що йдеться?
(Про бісектрису.)
19. Частина
прямої, яка має початок і немає кінця? Промінь
20. Назвіть
аксіому паралельних кутів.
21. Як
називаються числа, які мають 2 дільники? Прості
22. Як
називаються числа, які мають більше двох дільників?
23.
Спростіть вираз:
24. Назвіть
автора підручника з геометрії? Бурда, Тарасенкова
25.
Розшифруйте ребус
26.
27. ¼ розгорнутого кута? 25
28. Скільки дільників має число 12? 6
30. На прямій позначили 4 точки. Скільки утворилося
відрізків?
31. Як називається верхня частина дробу?
Чисельник
32. Міркування, яке потребує доведення?
Теорема
33. Щука важить стільки, скільки важить
кілограм та півщуки. Яка вага щуки? 2 кг
34. На малюнку ви бачите корову, у якій є
все, що належить: голова, тулуб, ноги, роги і хвіст. Корова на малюнку дивиться
вліво.
Перекладіть рівно
два сірники так, щоб вона дивилася вправо.
35.
Два
батьки і два сини з’їли за сніданком троє яєць, причому кожному з них дісталося
по цілому яйцю. Як це могло статися?
(Це було троє осіб: дід, батько і син
36.
Розділіть на аркуші паперу число дванадцять на дві рівні частини так,
щоб половина цього числа була сім. (XII)
37. Розв’яжіть рівняння: (2у – 1)(1 – у) + (у
+1)(2у – 3) = 0
38. У трикутника відрізали 2 кути. Скільки
кутів залишилося? (5)
39. Назвіть три числа, сума і добуток яких
рівні.(1,2,3)
40. 5 кіп і 7 кіп сіна склали разом. Скільки
вийшло кіп сіна? (1)
41. Площа квадрата 64 , яка
довжина його сторони? 8 см
2-й ведучий Просимо журі оголосити результати.
(Журі оголошує про результати гри)
Вітання переможців.
(Підсумкове слово вчителя.)
1-й ведучий До побачення.
2-й ведучий До нових зустрічей.
Добрий день, а можна якось скачати вашу презентацію "Морчький бій"
ВідповістиВидалитиМені дуже сподобалась розробка. Чи можна її якось скачати?
ВідповістиВидалити