пʼятниця, 4 грудня 2015 р.

5 клас "Розв’язування задач і вправ на обчислення об’ємів"





Тема: Розв’язування задач і вправ на обчислення об’ємів.
Мета: Формувати вміння та навички учнів «читати» елементи прямокутного
паралелепіпеда, вчити розв’язувати задачі на знаходження об’ємів фігур та
невідомі елементів цих фігур за їхніми об’ємами;
Розвивати логічне мислення, увагу, просторову уяву;
Виховувати самостійність, толерантність, культуру математичного
запису.
Тип уроку: Урок формування вмінь і навичок.
Обладнання: Підручники, олівці, лінійки.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
Перевіряю готовність учнів до уроку,
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Двоє учнів відтворюють вправи з домашнього завдання на дошці.
Впр. 615
S = 2(9*24 + 11*24 + 9*11) = 1158(см2)


Впр. 614
4*13 + 4*16 + 4*21 = 200(см).


Даю можливість учням класу поставити додаткові запитання до учнів.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Запитання до учнів:
1)     3 чого складається прямокутний паралелепіпед? (граней)
2)      Форму якої фігури має кожна грань? (прямокутника)
3)      Що таке прямокутник? (чотирикутник, в якого всі кути рівні)
4)      Як називаються сторони граней? (ребра)
5)      Скільки їх? (12)
6)    Як знайти площу поверхні прямокутного паралелепіпеда? ( знайти
суму площ всіх граней паралелепіпеда)
7) Які виміри має паралелепіпед? (довжина, висота, ширина)
8)      Що таке куб?( паралелепіпед, в якого всі три виміри рівні між собою)
9)      Форму якої фігури має кожна грань куба? (квадрата)
з
10)     Як знайти об’єм паралелепіпеда, квадрата? (V = аЬс, V = а).



IV.           Оголошення теми та мети уроку.
Діти записують число та тему уроку.
V. Розв’язування вправ та задач.
Учні усно з місця розв’язують вправи.
1)За рисунком на дошці назвати:
1.     Назвіть вершини паралелепіпеда. (А, В, С, D, К, Р, Е, М)
2.      Яким граням належить точка D? (AKMD, A BCD, DMEC)
3.      Назвіть грані, яким належить ребро ВС. (ABCD, РВСЕ)
4.      Назвіть грань, яка дорівнює грані АКРВ.(DMEC)
2)Довжина ребра куба дорівнює З м. Знайдіть його об’єм.
Учні біля дошки розв’язують вправи, решта в зошитах.
Впр. 619 (ст. 154)
V= 12*15*6 = 1080 (м3).
Впр. 628 (ст. 155)
1)      14*8 = 112(см2)
2)      560:112 = 5(см)
Впр. 622
1)      20- 5 = 15 (см) - ширина
2)      20 * 3 = 60(см) - довжина
3)      2(20*15 +15*60 + 20*60) = 2(300 + 900 +1200) =2*2400 = 4800(см2)
Учні самостійно в зошитах розв’язують вправу, учень, який першим
виконає завдання, коментує хід розв’язання задачі.
Впр. 626
7)      15 + 3 = 18 (дм) - довжина
8)      18:3 = 6 (дм) - висота
9)      15* 18 *6 = 1620 (дм3).
Резервна задача.
Впр. 630
144: 4 = 36 (м2)
VI. Підсумок уроку.
Діти давайте перевіримо чи ми добре засвоїли матеріал попереднього та сьогоднішнього уроків. Якщо так, то ми зможемо розв’язати кросворд.




По горизонталі:
1)    Властивість множення.
2)    Одиниця виміру кутів.
3)    Прямокутний паралелепіпед, в якого всі ребра рівні.
По вертикалі.
4)    Чотирикутник, в якого всі кути рівні.
5)    За допомогою формули S = ab ми шукаємо ...
6)    Один з вимірів паралелепіпеда.
7)    Що вимірюється в кубічних одиницях?
VII. Пояснення домашнього завдання.
Повторити елементи паралелепіпеда. Формули знаходження об’ємів.
Впр. 627, 629.

Немає коментарів:

Дописати коментар