шлях
до пізнання законів природи,
наймогутніша,найвеличніша
наука — математика.
С. Ковалевська
Мета: зацікавити учнів математикою, поглиблювати
і розширювати знання з предмета; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність,
допитливість, логічне мислення; виховувати вміння вчитися, самостійно
здобувати математичні знання.
ХІД ЗАХОДУ
Ведучий.
Доброго
дня, дорогі гості, шановні вболівальники та учасники змагань. Сьогодні ми
будемо свідками цікавої боротьби юних математиків. У змаганнях беруть участь
дві команди — «Пропорція» та «Діаметр», які матимуть можливість показати свої
знання, ерудицію, кмітливість і вміння мислити.
За
ходом змагань спостерігатиме журі.
1.
Представлення команд
Максимальна
оцінка — 5 балів.
2. Розминка
Команди
по черзі отримують запитання. Відповідати потрібно швидко і чітко. За кожну
правильну відповідь команда отримує 1 бал. Відповідає той, хто підняв руку.
Запитання команді
«ПРОПОРЦІЯ»
1.
Як називаються числа, що
використовуються для лічби предметів?
2.
Скільки сантиметрів у одному
дециметрі?
3. Яка
найменша геометрична фігура?
4.
Яка градусна міра розгорнутого
кута?
5.
Назвіть будь-який неправильний
дріб.
6. Скільки
кольорів має веселка?
7.
Який прилад для вимірювання
величини кута ви знаєте?
8. Сформулюйте
ознаку подільності на 9.
9. Скільки
вершин у куба?
10.Назвіть
остачу від ділення 23 875: 2.
Запитання команді
«ДІАМЕТР»
1. Скільки
годин має доба?
2.
Скільки дециметрів у одному метрі?
3.
Яка геометрична фігура не має ні
початку ні кінця?
4.
Чому дорівнює кут у квадраті?
5.
Назвіть чотири двоцифрові числа,
які діляться на 7.
6.
Скільки повітряних кульок було у
П'ятачка з казки про Вінні-Пуха?
7.
За допомогою якого приладу можна побудувати
коло? .
8.
Назвіть
пять чисел, які діляться на 3.
9. Скільки
сторін у квадрата?
10.Чому
дорівнює периметр квадрата зі стороною?
3. Штурм вершин
Команди
повинні вписати в порожні клітинки слова так, щоб збігалися перша та остання
літери.
Максимальна
оцінка — 3 бали.
Завдання для першої
команди
С
|
|
М
|
|
|
|
|
|
|
П
|
|
|
С
|
|
|
|
|
|
П
|
|
|
|
А
|
|
|
|
|
Г
|
|
|
|
|
Р
|
|
|
|
В
|
|
|
|
|
|
А
|
|
|
В
|
|
|
|
|
|
|
К
|
|
З
|
|
|
|
|
|
|
|
К
|
Відповідь.
Сім, плюс, пряма, гектар, вершина, відсоток, знаменник.
Завдання
для другої команди
П
|
|
Д
|
|
|
|
|
|
|
К
|
|
|
Г
|
|
|
|
|
|
Т
|
|
|
|
Й
|
|
|
|
|
Л
|
|
|
|
|
А
|
|
|
|
Д
|
|
|
|
|
|
К
|
|
|
В
|
|
|
|
|
|
|
К
|
|
Ш
|
|
|
|
|
|
|
|
Т
|
Відповідь.
Пуд,
круг, тупий, ламана, дільник, відрізок, шістдесят.
4. Мислимо логічно
На
заданих схемах слова зашифровані числами. Кожній команді потрібно записати
число, що відповідає заданому слову. Завдання однакові. Враховуються швидкість
і правильність виконання.
Максимальна
оцінка — 5 балів.
1. СІНО
- 7190;
ПЕНЯ
- 8394.
ПІСНЯ
-?
(81794)
2.
ЛИПА - 5391;
ГНОМ
- 4208.
ГЛИНА
-?
(45321)
5. Художники
Команди отримують аркуш паперу, на якому
вони повинні олівцями за допомогою геометричних фігур зробити малюнок (портрет,
пейзаж та ін.).
Максимальна
оцінка — 5 балів.
Конкурс
«Хто швидше»
Кожна
правильна відповідь оцінюється 1 балом.
Завдання
1. Назвіть
приказки, прислів'я, заспівайте пісні, у яких є числа.
Завдання 2.
Запишіть «ліворуч» від знака «=» між числами знаки «+» або «—» так, щоб
рівність була правильною:
а)
2 6
3 4 5 8
= 12;
б)
9 8
1 3 5
2 = 12.
6. Конкурс капітанів
Кожний
капітан одержує завдання. Враховується швидкість виконання.
Максимальна
оцінка — 6 балів.
Завдання
. Скласти
пазли з ілюстраціями відомих казок.
7. Складання
чисел
Учасникам
команди роздаються таблички з цифрами. Потрібно швидко скласти з цифр задане
число. Наприклад, на табличках записані цифри 0,1,2,3,4,5.
Максимальна
оцінка — 3 бали.
Підсумок гри
Ведучий.
На
змаганнях усі були уважними і кмітливими, зосередженими і спритними,
доброзичливими і веселими. Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім
математиком, а допоможуть у цьому знання з математики, яку ви, без сумніву,
любите і поважаєте.
Журі
гри підбиває підсумки і нагороджує переможців.
Немає коментарів:
Дописати коментар